logo instytutu studiów podatkowych
logo allianz biura polisy podatkowej
< wróć

Polisa Podatkowa Allianz Podatnik

Reprezentacja podatnika

Polisa Podatkowa Allianz Podatnik stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla każdego podatnika (pomaga bowiem, m.in. zredukować ryzyko odpowiedzialności za podatki). Obejmuje one następujące elementy sporu podatkowego:

1. Wszczęte z urzędu postępowanie podatkowe dotyczące obowiązków i zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowanych należności budżetowych (gdy istnieje możliwość zastosowania Ordynacji podatkowej).
2. Kontrolę podatkową.
3. Kontrolę skarbową w zakresie obowiązków podatkowych.

Działanie polisy rozpoczyna się wraz z wszczęciem postępowania podatkowego. Determinantem uruchamiającym ubezpieczenie może być również kontrola podatkowa bądź skarbowa.

W ramach prezentowanej formy ubezpieczenia, z podatnika zdjęte zostaje ryzyko poniesienia kosztów uzyskanej pomocy prawnej. Poza tym, może on liczyć na bieżące doradztwo w sprawach sporu oraz opracowanie projektów pism procesowych. Niezwykle istotna jest również reprezentacja podatnika przed właściwymi organami (organami kontroli skarbowej, podatkowymi i sądami).

Wspomniana reprezentacja podatnika przejawia się m.in. w postaci wsparcia podczas kontroli podatkowej oraz przy odwołaniu od decyzji danego organu podatkowego.

W związku kryzysem finansów publicznych (także Funduszu Ubezpieczeń Społecznych), zostały zintensyfikowane kontrole dotyczące składek na ubezpieczenia zdrowotne oraz społeczne. W odpowiedzi na zaistniały stan rzeczy, obszar Polisy Podatkowej Allianz Podatnik został rozszerzony o następujące postępowania:

1. Spory z organami kontrolnymi, prowadzącymi postępowanie kontrolne, wymiarowe lub egzekucyjne w kwestii składek:

• na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne (także dla rolników),
  • na Fundusze: Pracy, Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Emerytur Pomostowych, a także Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

2. Postępowania towarzyszącemu egzekucji administracyjnej w sferze zaległości podatkowych.

Polisa Podatkowa Allianz Podatnik pozwala uniknąć sytuacji, skutkujących pociągnięciem ubezpieczonego do odpowiedzialności za podatki.

Ogólne warunki ubezpieczenia kosztów obsługi sporów podatkowych Allianz Podatnik

Klauzula nr 2 do ogólnych warunków ubezpieczenia kosztów obsługi sporów podatkowych Allianz Podatnik

Reprezentacja podatnika Mariusz Sokołek, Zapraszamy do współpracy

zamknij